Hlavná stránka Úvahy O láske Žena - gumenná Anča pre muža? alebo Sex pred manželstvom

Žena - gumenná Anča pre muža? alebo Sex pred manželstvom

E-mail Tlačiť PDF
(34 hlasovaní, Priemerná známka: 3.97 )

Sex-zodpovednostDrahá žena, chcem sa dnes prihovoriť práve tebe ako k inteligentnému krásnemu stvoreniu (neskôr aj k vám muži): "Neponižuj svoju krásu a dôstojnosť človeka a nerob zo seba hlúpo a dobrovoľne iba "gumennú Anču" pre muža, ktorý sa možno stane raz tvojím mužom! Ty nie si stvorená pre hranie sa muža, pretože ani sex nebol stvorený Bohom ako hra, ale ako radostné krásne vášnivé darovanie sa jeden druhému neustále otvorené k zodpovednému a serióznemu spolutvoreniu nových nádherných ľudí spolu s ich Tvorcom."

Kedykoľvek oddelíš túto vášnivú radosť zo spojenia od zodpovednosti za dieťatko, ktoré môže z vášho spojenia vzniknúť a chceš sa len radovať, ale nechceš zodpovednosť, VŽDY to končí zlom. (V tomto článku budem hovoriť o nezodpovedných mužoch a ženách, nie o vás, ktorý ste s Božou pomocou na tejto ceste ku kráse manželstva obstáli. Takisto podotýkam, že existujú prirodzené metódy zodpovedného rodičovstva odobrené Cirkvou ako neprekážajúce vzájomnej láske ako Bilingsova metóda, NAPRO a pod.) Tu sú teda dôsledky oddelenia radosti od zodpovednosti v sexe:

1) Poníženie Tvojej dôstojnosti - ak dovolíš mužovi oddeliť zodpovednosť od radosti zo sexu, ty, žena, sa staneš len lacnou hračkou pre muža, ktorý sa chce na chvíľku zahrať ako na piesočku so svojimi formičkami a tým ponižuješ seba iba za nástroj radosti pre muža. Samozrejme, že muž ti bude sľubovať hory-doly a spievať tie najkrajšie piesne o tom, ako veľmi ťa miluje, ako bez teba nedokáže žiť, ako ťa potrebuje, ale v podstate spieva iba jedinú pieseň: "Tak veľmi milujem seba samého, ten pocit vytrženia, ktorý dosiahnem vďaka tebe, tak strašne to chcem znova a znova, pretože moje telo bez tejto slasti už nedokáže žiť a najlepšie to dosiahne vďaka tebe, ty si len prostriedok na dosiahnutie tejto slasti a keď ju už dosiahnem, nič iné ma už nezaujíma a dokázal by som to robiť od rána do večera, lebo JA, JA, JA... A ak mi to náhodou nedáš, tak si strašne sebecká osoba, nemiluješ ma a nájdem si inú, ktorá ma má skutočne rada..." A tak svoj skrytý egoizmus nazýva muž často láskou a teba, ktorá chceš naozajstnú lásku a nie lacný gýč, nazve egoistkou, ak mu nedáš to, čo tak veľmi chce: "Ja chcem, a chcem, a chceeeem..." - doslova ako malý chlapček, keď mu nedajú hračku. A ty mu teda dáš... Veď čo ak utečie k inej? No nech utekáááá... Taký nie je hoden byť tvojím milovaným mužom, ak dokáže povedať alebo urobiť niečo také. Ak sa to stane, vedz, že jeho láska nebola skutočnou láskou ale iba smutno-smiešnym gýčom. Nech ti nie je ľúto pustiť takého muža z rúk. Nie je ťa hoden! Ak sa však zľakneš a myslíš si, že keď mu dáš, že ho tak pripútaš ku sebe, si na veľkom omyle a riadne klameš samu seba. Vďaka tebe malý chlapček ukrytý v mužovi vedľa teba zostáva stále chlapčekom a nikdy pri tebe nedospeje a nedorastie do veľkosti skutočného obetavého nie sebeckého muža... Pri prvej príležitosti utečie k inej. Alebo ťa bude celý život podvádzať tak, aby si sa to nikdy nedozvedela.

Prvým zlom je teda tvoje poníženie, žena, poníženie tvojej dôstojnosti ako ľudskej osoby, ktorá je hodná skutočnej lásky muža... Sex v manželstve je síce veľmi silným putom, nádherným prejavom vzájomnej lásky, zblížením sa v tej najväčšej tesnej blízkosti tiel a duší, ale je len veľmi krátkou súčasťou spoločného života. Omnoho viac času strávite v manželstve v iných aktivitách. A ak muža na tebe zaujíma iba tvoje telo a sex s tebou a mimo sexu sa s tebou nevie baviť, zabávať, rozprávať, jednoducho milovať ťa takú aká si v celosti tvojej krásy, potom ťa nedokáže milovať ani v manželstve v čase mimo sexu a život s ním bude jedna veľká nuda a nešťastie. Ak mladí pred manželstvom krok za krokom zredukujú svoju lásku len na pohlavný život, často sa stáva, že nemajú záujem spoznávať druhého človeka viac do hĺbky - nie je to pre nich zaujímavé, naopak často sa toho boja, čo tam môžu nájsť, či už v sebe alebo v druhom. Pravý muž, ktorého si zaslúžiš a on teba, ti už pred manželstvom dostatočne ukáže ako ťa dokáže milovať preto, že jednoducho si, pretože máš nielen krásne telo, ale aj krásnu dušu - ukáže ti v ťažkých situáciách, že ťa miluje aj s tvojimi chybami a nelezú mu na nervy, že ťa prijíma takú aká si, a hoci veľmi túži po pohlavnom styku, má dostatočnú silu túto túžbu držať v rukách a podmaniť si ju, nebyť jej otrokom vediac, že v manželstve bude veľa situácií, kedy nebudeš môcť alebo chcieť a on bude vedieť z lásky počkať a neutekať za inou ale ovládať svoj pud, že napriek dobrovoľnému zdržiavaniu sa sexu ti dennodenne dokazuje svoju lásku tisícorakými inými spôsobmi, že ťa chce spoznávať, kto vlastne si, chce ti pomôcť uzdravovať to poranené vnútro v tebe, nebojí sa ukázať ti aj svoje zranenia a spoločne ich odovzdávať Bohu.. a tak ďalej a tak ďalej. To všetko znamená - že chce dozrievať do plnosti lásky, do jej celistvosti, nielen do jej telesného vyjadrenia v sexe, ale do jej bohatej rozmanitosti. K takejto zrelej láske však musíš muža viesť práve ty, žena. Máloktorý muž dozreje v láske bez pomoci ženy. Preto ti radím: "Nečakaj na ideálneho princa, milá žena, modli sa a spolu s Bohom premieňaj svojho chlapčeka na skutočného zrelého muža..." A súčasťou toho je aj tvoje NIE na sex pred manželstvom - ak bude schopný nastúpiť na túto cestu dozrievania v láske, je ťa hoden, ak nie, nestrácaj s ním drahocenný čas. Pošli ho späť na jeho piesoček, nech sa teda ide hrať ale nie s tebou...

2) Antikoncepcia - "Booože, nieee, ty si tehotná? NIEEE, to si nemohla žrať tie tabletky? Ty si tak nezodpovedná!" - tak ľahko sa vie muž zbaviť zodpovednosti a hodiť svoju nezodpovednosť a svoj egoizmus na ženu - to dokáže každý chudák. Ale prečo máš ty, žena, kvôli chúťkam toho muža vedľa žrať tabletky, ktoré neskôr rozbijú v tebe prirodzenú krásu tvojho tela a v niektorých prípadoch spôsobia u teba rakovinu (týka sa hlavne hormonálnej antikoncepcie podľa údajov na letáčiku pri antikoncepcii). Ťažko takýto muž zostane stáť pri tebe, ak to dôjde tak ďaleko, že už nebudeš mať vlasy a budeš ledva chrčať na posteli v nemocnici. Veď zuteká za najbližšou kráskou. A ty urevaná budeš na posteli zomierajúc nadávať, komu si to vlastne zasvätila celý svoj život? Ty toto naozaj chceš? Nebuď hlúpa ako množstvo tých, ktoré dnes utekajú ako splašené stádo na okraj priepasti huckané diablom cez mužov a presvedčované, že toto je ten suprový život, že toto je onooo, že toto je to, za čo sa oplatí aj "zomrieť", že toto je skutočná láska! S prepáčením takéto odpadky sa nedajú nazvať láskou. Ale ak tak veľmi chceš, milá žena, nech sa páči!
Ale máš na výber aj inú, dôstojnejšiu cestu. Pomôž Bohu zastaviť toto obrovské stádo ženúce sa do priepasti a pomôž mu premeniť ich na nádherné skutočne milujúce ženy, vážiace si seba samé. Myslím, že toto máte v moci a v rukách práve vy - ženy, nie my, muži, aj keď aj my by sme sa mali zastaviť a začať si vás už konečne vážiť ako ľudí, nie ako zvieratká na uspokojenie. Tak to skús! Povedz tomu svojmu malému chlapčekovi: "Ja tie tabletky už viac brať kvôli tvojmu egoizmu nebudem!" Ak sa tvoj chlapček napaprčí a povie: "Pche! Tak ťa nechám a nájdem si inú, ktorá mi dá, čo chcem!" a zvrtne sa a zuteká, neutekaj za ním, prosím. NIKDY neplač nad takýmto mužom! Ďakuj nebesiam! Tento muž ťa NIKDY skutočne nemiloval. Miloval len seba a svoje uspokojenie cez teba ako hračku. Iba ten muž, ktorý na tvoj návrh stopne sex až do manželstva a odpovie: "Vydržím čakať do nekonečna, pretože práve teba milujem a nikoho iného. Si moja jediná" - ten je skutočne hoden tvojej lásky, tvojho života, tvojej smrti... Samozrejme ak aj skutočne vydrží. Utópia? Neviem, ale načo sa spájať na celý život s egoistickým podliakom, ktorý to s tebou nikdy nemyslel a ani nebude myslieť vážne a zodpovedne. Premýšľaj, premýšľaj, premýšľaj...

Na oplátku musím pripomenúť aj to, že dnes už chalan nemusí tak veľmi bojovať o srdce ženy. Čoraz viac žien a dievčat sa nie že ponúka ale doslova tlačí chlapcom a mužom do postele bez kúska citu pre svoju dôstojnosť. Mnohí chlapi to samozrejme vítajú a bez okolkov a dlhých presviedčaní si to užívajú. A dievča sa po všetkom zoberie a spokojne odíde akoby sa nechumelilo. Priatelia, dostali sme sa do veľkej dehonestácie a devalvácie krásy sexu, do dehonestácie krásy ženy ale aj krásy a bojovnosti muža. Do poslednej kvapôčky sme oddelili radosť a vášeň od zodpovednosti za dôsledky sexu. No tento dar od Boha funguje len vtedy ak je všetko pohromade. Preto sex rozbitý dnešnými mladými či starými na kúsky kdesi v hĺbke duší nerobí dnes ľudí šťastnými. Voľnosť a všadedostupnosť sexu ho ponižuje na tovar v obchode: "Kúpiš, nekúpiš? Kvalitnejší? Aaaa. Choď ďalej! Možno za ďalším rohom nájdeš lepšie, aj keď pochybujem. Ja som totiž dobrááá!" Možno to preženiem, ale ľahká prostitúcia sa nám rozniesla po našich školách, domoch, uliciach a všetci sme z toho happy. Kam to ide, milá žena, milý muž? Nevidím to veľmi ružovo, aj keď by som veľmi chcel...

3) Slobodná mamička - uups - prišlo dieťatko - v tom horšom prípade sa malý chlapček na piesočku zľakne štýlom: "Uuups, tak toto už nie je hra, to už je čosi seriózne, z mojich formičiek vyšlo niečo iné ako pieskový hrad! Aaaa, pomoc, to je živé... O, nie, to ja neeechcem, to ma oberie o slobodu, a ja ešte nechcem, nie som pripravený, jaaaa..." - bla bla bla, a utečie od teba a ty často ponechaná bez pomoci s deckom v rukách... - krásny život, nie? (niektoré ženy povedia, že radšej to jedno dieťa ako ďalšie na krku a myslia tým muža... Čo je asi smutná pravda ale veľká škoda, že to muselo prísť až tak ďaleko, že chlapi tými deťmi naozaj často sú...)

4) Nádherná príprava na rozvod alebo život v smútku - Ok, beriem tých niekoľko krásnych prípadov manželstiev, ktoré skončia napriek všetkému krásne... ALE - stretol som drvivú väčšinu tých, v ktorých to dopadlo zle alebo veľmi zle. A teda: "Uuups, budeš oteckom!" A odpoveď muža: "Ty koksooo... Uf... no čo už... tak sa teda zeberme..." Ak muž a žena napriek tomu nájdu lásku k sebe, je to fajn, Bohu vďaka, no často to po takto nútenom sobáši ide vo veľkej väčšine manželstiev s láskou dolu vodou - ak nie do otráveného spolunažívania dvoch nasilu spojených ľudí, tak niekedy až do nenávisti, bitky a deti i manželia sa ponárajú do väčšieho a väčšieho zla, orípadne utekajú z domu... Viem, že toto sú už poriadne extrémy, a aj mne bolo veľmi smutno, keď som o tom počul z viacerých úst ľudí, ktorí si spomínali na svoje detstvo. No pokúšam sa ti, milá žena, povedať, že sexuálnym životom pred manželstvom často zaslepená ani nevieš, koho si to vlastne púšťaš do života... Môžeš sa trafiť do toho pravého, ale ak nie? Väčšinou to začína potom v takto nútenom manželstve narážkami typu: "To ty si ma donútila, ty si mi dopackala život, ty si tomu všetkému na vine... a možno si ma chcela aj zámerne dostať do manželstva a tak si zámerne so mnou otehotnela... ty... ty..." - a znova chlapček na piesočku nedospel a všetku svoju nezodpovednosť a egoizmus vylieva na ženu a obviňuje ju z toho, čo vlastne on sám nezvládol. Takýto chlapček si nikdy neprizná svoju chybu... Prečo? Lebo si mu nedovolila dorásť. Viete, ženy, keby ste sa tak všetky do jednej vedeli vzoprieť a všetky povedali: "NIE" na túžbu mužov pohrať sa s vaším telom, muži by nemali na výber - museli by dozrieť ku zodpovednosti a stali by sa z nich skutoční muži, schopní prijať na seba aj obetu, schopní skutočne milovať a nie sa iba hrať, schopní seriózne prijať všetky dôsledky sexu a tešiť sa z nich - tak ako to naplánoval Boh na začiatku. To by ste sa však k tomu museli odhodlať všetky. Tak to skúste! Stojí to za to, nie? Utópia? Tak aspoň ty... Inak budeš celý život plakať po nociach, čo si si to len vzala za obludu... A ja podotýkam ešte raz - ty si ho nechala hrať sa na piesočku, ty si ho nepritlačila svojím NIE k tomu, aby dozrel, alebo odišiel, tak teraz neplač, bolo to tvoje rozhodnutie... Ale ty buď múdra... Nerob také hlúpe rozhodnutia na celý život, prosím!

3) Potrat - to najväčšie zlo pre rodičov ako aj pre zabité deti: "Si sprostá? Si ho nechaj vziať! Veď ešte nemôžme mať deti! Choď! Choď! Nerumázgaj mi tu!" Inými slovami: "Ja s tým nič nemám, to je tvoje telo, to je tvoj problém, ale vedz, že ja ti s tým nepomôžem! Choď a zabi ho ty, ja ho zabíjať nebudem! Je mi to jedno!" Veľmi krásne slová od toho, kto mal ako milujúci ocko s radosťou privítať nový život, ktorý koniec koncov on sám privolal svojím konaním na svet. A ty, odsúdená všetkými okolo, bez podpory muža, ideš na potrat a potom celý život nesieš obrovskú ťažobu viny pri pohľade na iné deti vo veku tvojho dieťatka. A muž? Často si spokojne užíva svoj život bez kúska výčitky. Mnoho krát som počul o dievčatách, ktoré podporovala vlastná mama katolíčka, ktorá ich uchláchoľovala slovami: "Veď aj ja som bola na piatich potratoch, dcérka moja. Tak to chodí, život je už raz taký. Ale vieš, to je táto ekonomická situácia teraz, nemôžeš mať deti, možno jedno dve, ale čo si hlúpučká - viac? NIEEE... No poď... Rýchlo sa toho zbavíme a bude dobre. Neboj sa, dobrotivý Pán Boh ti pomôže..." Chce sa mi vracať, s prepáčením, nad touto pokrútenou zvrátenou až diabolskou zbožnosťou... To je to isté, ako povedať: "To je jedno, že ste ho vy privolali na svet, to je jedno, že ste jeho najbližší a najmilovanejší, určený Bohom na jeho milovanie - jeho milovaný ocko a mamka. Ty, milovaná matka, zober skalpel a rukami lekára roztrhaj to maličké útle tielko svojho milovaného synka či dcérky na márne kúsky. Zavraždi svoje milované dieťa tam, kde sa malo cítiť bezpečne, chránené, milované. Zabi ho vtedy, keď sa na teba už teší, keď cíti tlkot tvojho srdca, keď sa teší na tvoj dotyk, tvoje objatia a tvoju lásku po pôrode. Čo je na tom, že je to úplne nová krásna bytosť napoly z muža a napoly z teba samej, bytosť, ktorá už plnohodnotne existuje, len si na pár mesiacov prepožičala teplo a bezpečie tvojho tela, aby sa pripravila na život v tvojom svete. Čo na tom, že ťa bude volať: "Moja milovaná mamka!" Čo na tom, že ti možno raz zachráni život, alebo tisíce ľudí, s ktorými sa v živote stretne obohatí svojou láskou a daruje život ďalším nádherným bytostiam - tvojim vnukom, ktorí sa o teba s láskou postarajú na staré kolená... ZABI HO! ZAVRAŽDI! Čo na tom, že to vy ste sa rozhodli priviesť ho na svet, hoci ste sami vedeli, že nemáte na jeho obživu (aj keď sa vždy niečo nájde keď človek chce a naozaj miluje a dôveruje Bohu). Ono sa nepredralo svojvoľne do vášho života, ale čo na tom! Zabudni na to všetko a ako hlúpa zavraždi chladnokrvne absolútne nevinnú bytosť, ktorá sa nijako nemôže brániť, ktorá dokonca nie je ani nejakým cudzím človekom, ale tým najbližším stvorením pre teba... ZAVRAŽDI a tvár sa že sa nič nestalo, že to si si len odrezala slepé črevo - kúsok tvojho tela. Ži spokojne, akoby sa nechumelilo..."

Nikdy nebolo ani nie je a ani NEBUDE dieťa v tvojom lone TVOJÍM telom. Je z polovice od muža a preto to NIE JE TVOJE TELO. Je to NOVÁ BYTOSŤ, ktorá si s tvojim dovolením prepožičala na 9 mesiacov tvoju maternicu... Žena, prosím, si naozaj tak hlúpa, že toto všetko nevidíš, že nevidíš, aké je to absurdné, aký zvrátený je potrat a prečo je vlastne potrat to najväčšie zlo pod slnkom? Veď ak môžeme zabiť dieťa ako pár týždňové, môžeme ho zabiť aj ako 5-ročné alebo 20-ročné - veď stále je to tvoje telo, žena, však? Ale to už nie - to ak niektorá matka svoje 2 či 5-ročné dieťa či 20-ročného syna rozseká na kúsky a hodí do koša, veď ju vyhlásime za vrahyňu najvyššieho stupňa! Z toho maličkého tielka v tvojej maternici nič iné nevyrastie len tvoj syn či dcérka. Už teraz ty, múdra žena, chápeš, prečo Cirkev pri pohľade na takú samogenocídu ľudstva MUSELA niečo urobiť, aby aspoň nejako zastavila ženy, ktoré sa rútia do samozničenia a zničenia ľudstva, tým, že uvrhla každú ženu aj doktora, ktorý spáchali zločin a zavraždili nevinné bezbranné dieťa, do EXKOMUNIKÁCIE? Teda že takíto ľudia už nesmú prijímať sviatosti (spoveď, prijímanie), kým z nich Cirkev tento trest nesníme pod podmienkou príslušného pokánia? Cirkev sa iba snaží zachrániť ľudstvo pred sebazničením. A okrem toho, milióny potratov po celej zemi je nebývalé množstvo obrovského zla, ktoré iba posilňuje silu zla vo svete. Nebolo by vo svete toľko zla, keby sme nezabíjali nevinné bezbranné deti v lone našich matiek. A takéto obrovské zlo pramení iba z toho, že niekto stále oddeľuje zodpovednosť od radosti zo sexu a nedokáže prijať sex ako zodpovedný dar k radosti zo zjednotenia tiel a duší ale aj z prípadných plodov tohto zjednotenia - z milovaných deťúreniec... Prijmi KAŽDÉ dieťa, ktoré ti Boh posiela do tvojho lona. Pretože raz zohraje dôležitú úlohu v tvojom živote alebo v živote mnohých ľudí, ktorých stretne, alebo privedie na svet ďalších, ktorí mnohých privedú k láske a zmyslu života v Bohu. Neboj sa, s každým dieťaťom príde aj požehnanie. Ak si s Ním spojená každý deň v modlitbe, On sa o všetky tvoje deti postará kráľovsky. Veď k životu netreba veľa materiálnych dobier - stačí tak málo... ale k životu je treba tak veľmi veľa lásky - aj od ocka, aj od milovanej mamky. Koľké tvoje dcérky a synovia čakajú na teba pri Bohu Otcovi v nebi, aby ti povedali: "Mami, tak veľmi som chcel žiť na zemi, pomôcť ti, okúsiť chuť tvojej lásky a lásky iných ľudí, ktorých by som stretla, stretol... Prečo? Prečo si mi to nedovolila?" Všetky takto zabité deti cez potrat, antikoncepciu, alebo in-vitro sú stále tvojimi deťmi - žijú, existujú a stále čakajú, že ich prijmeš za svoje dcéry a synov. Čakajú na teba... Po smrti sa so všetkými svojimi deťmi stretneš. Čo im povieš? Lacné výhovorky tam nebudú platiť, tam na tvrdo uvidíš pravdu takú, aká skutočne je... Si na to pripravená?

Sex je teda nádherná vec stvorená Bohom daná človeku nie na to aby sa hral, ale aby mu darovala radosť nielen počas sexu ale aj neskôr z plodov jeho lásky: deti, ktoré by vyrastali v harmonickej láske ocka a mamky, ktorí nemilujú len seba, egoisticky, ale celí sa rozdajú v sebaobetovaní svojim najbližším - manželke, manželovi, deťom.

Keby bolo keby, boli by sme dávno v nebi...

Ak by sme my ľudia neboli pokrivení prvotným hriechom Adama a Evy, platilo by aj pre nás tak ako pre nich: Milujte sa a množte sa a naplňte zem. Nebolo by nevernosti, znásilnení, slobodných mamičiek, potratov, zlomených sŕdc, hrania sa na lásku - kto by miloval miloval by naplno celým sdcom, dušou, telom a to jediného človeka a to práve toho, kto je pre neho stvorený a prežil by každý majestátne šťastný život až do staroby v absolútne dozretej láske. Takto to Boh myslel s nami na začiatku... Ak by to zostalo podľa Božích plánov, nebolo by treba manželstva, pretože ľudia by stále žili v Jeho požehnaní, ani by nebolo potrebné zakazovať sex pred manželstvom, pretože by z neho neplynuli žiadne zlé dôsledky - každé dieťa by malo stále po celý život oboch svojich rodičov, ktorí by sa milovali navzájom a deti by sa z tejto lásky v radosti sýtili dennodenne a vyrastali by z nich nádherné plnohodnotné bytosti, ktoré by si dokázali vybrať spomedzi tisícov práve toho svojho pravého milovaného a bodka.

Lenže ľudia sa zmenili - pokrivili vďaka prvému zlu - odchodu od Boha - dobrovoľnému odmietnutiu Jeho požehnania. Preto má teraz požehnanie od Boha len ten, kto si ho od Boha pýta, kto ho naozaj chce a to práve cez manželstvo uzavreté pred Ním. Ľudia však toto požehnanie nechcú a prvotný hriech ich zničil natoľko, že tu máme toľko neverností, znásilnení, slobodných mamičiek, potratov atd... Preto sa Cirkev bojí o každú ženu či muža, ktorí by mohli byť takto ničení. Cirkev sa iba už milión krát presvedčila, že často práve chlapi (teraz už aj často krát ženy) utekajú z takýchto vzťahov alebo to riešia inak a končí to už spomenutými formami zla. Ona sa snaží už stáročia chrániť nielen ženy, ale aj chlapov a hlavne deti pred týmto zlom tak, že prosí a žiada, a nakoniec už aj prikazuje nepraktizovať tak zodpovednú ale aj krásnu aktivitu akou je sex pred manželstvom. Preto hovorí: Sex je naozaj nádherný, ale pred manželstvom sa s ním nezahrávajte. Prečo? Pretože po prvotnom hriechu nikto z nás už nie je 100% dokonalý a môže zlyhať a zničiť život druhému za jednu noc. Preto - ak naozaj milujete jeden druhého, zisťujete, či patríte k sebe dušou i telom, ak viete úprimne odovzdať jeden druhému seba nie egoisticky ale sebaobetavo, potom vstúpte do manželstva a potvrdte túto svoju lásku k sebe navzájom a vypýtajte si tým požehnanie od Boha a posilu a garantujem vám, že ak naozaj milujete jeden druhého, budete vedieť vyriešiť akýkoľvek problém v posteli jednoduchým rozprávaním sa o tom, splňovaním prianí jeden druhému a postupným obšťastňovaní jeden druhého. Neverím, že ak sa majú dvaja skutočne radi, že ich môže rozdeliť problém v posteli. Tie rozpadnuté manželstvá kvôli problémom v posteli, o ktorých mnohí hovoria, podľa mňa, uuurčite nie sú o ľuďoch, ktorí sú dokonale zladení vo všetkých ostatných oblastiach života a milujú jeden druhého, lebo takí riešenie vždy nájdu. Podľa mňa sú to práve takí, ktorí si nerozumejú ani v iných oblastiach života a preto si nerozumejú alebo nechcú rozumieť ani v posteli a ich manželstvo sa rozpadá nie preto, že majú problém so sexom, ale preto, že si naozaj nerozumejú a nemajú sa radi aj v iných oblastiach života.

Sex až v manželstve je aspoň nejakou zárukou, že ten muž i žena to s láskou myslia skutočne vážne, že svoju lásku chcú darovať jeden druhému na celý život, že chcú v láske rásť, nielen zostávať primitívne na úrovni zamilovania celý život prelietajúc ako motýľ z kvetu na kvet. Milosti vo sviatosti manželstva majú dať obom toľko požehnania a síl, že vydržia v láske až do konca života. Mnohí však aj so sviatostným manželstvom nepočúvajú Boha, neprijímajú jeho pomoc a preto aj mnohí sviatostne zosobášení končia rozvodmi... To však nie je problém sviatosti ale problém ich uzavretých sŕdc pred Bohom. Ak však cez sviatosť manželstva prijmu Boha a jeho posilu, ich vzťah bude rásť v láske viac a viac cez problémy, utrpenia, krásne chvíle aj tie ťažšie a v tejto stále dozrievajúcej láske budú vychovávané aj ich deti, ktoré pre nich nikdy nebudú príťažou, ale obrovskou radosťou.

A preto: Ak sa naozaj milujete, skutočne - čo stojí v ceste povedať si to narovinu jeden druhému a spečatiť to pred Bohom a tak sa otvoriť pre prúd jeho milostí? Nič. Len ten, kto stále špekuluje a bojí sa, že to nevyjde, len ten, kto si nie je až tak istý svojou láskou alebo láskou partnera, len ten nedokáže vstúpiť s tým druhým do manželstva - ale tým len dokazuje, že ten človek ešte nie je ten pravý - tak potom prečo sa úplne celá aj s telom i dušou odovzdať človeku, o ktorom cítite, že uurčite zuteká, nevydrží... Nemá to zmysel. Porodiť potom takémuto neistému človeku deti... tiež nemá zmysel... Takže myslím si, že sa takíto ľudia iba klamú, že sa akože naozaj milujú...

Ste slobodní ľudia - vyberte si sami podľa vlastného svedomia. Nakoniec, ono vás bude po vašej smrti usvedčovať alebo nie... Vašou povinnosťou však je udržovať si ho zdravé, ak je choré, snažiť sa ho vyliečiť. Teším sa na spoločnú debatu po smrti, keď uvidím, že ste žili naozaj krásny šťastný život so svojimi milovanými. Ide o to, aby bol skutočne šťastný a preto píšem tieto slová, aby som vám iba ukázal, kam môže viesť nesprávne rozhodnutie... Výber je však stále na vás. Svoj názor aj názor Cirkvi som však musel povedať... Dík za vypočutie.

Je toho ešte veľa, prečo by som radil ženám povedať "Nie". Milé ženy - každá ktorá žijete v partnerstve bez sviatosti - každá bez výnimky ste len lacnou hračkou pre muža, ktorý nechce dospieť, iba sa hrať - vy ste nakoniec príčinou, prečo ten muž nikdy nedospeje. A ak sa necítite ako hračka, ak to skutočne myslíte vážne so svojou láskou a on taisto, v čom je problém, spečatiť túto svoju večnú lásku pred Bohom a pred ľuďmi a vypýtať si od Neho požehnanie do ťažkých chvíľ, ktoré vždy prijdú? Takže odpoveď: NIKDY nedovoľte nikomu sa s vami iba hrať! Neponižujte sex na to, čím nie je - ľahkým riešením pre nudu, egoistickým vycucávaním druhého pre svoj vlastný prospech. Sex je výsostne nádherná a obrovská vec, cez ktorú si môžu manželia dosýtosti užívať vášeň a vzájomné obšťastňovanie sa ale kvôli svojim dôsledkom, ktoré občas prídu ak Boh požehná a daruje svetu novú bytosť, je sex vyvýšený nad všetky ostatné činnosti ako možný plodonosný prostriedok príchodu nových ľudí na tento svet, čo sa musí diať vždy v zodpovednom spoluúčinkovaní s Bohom a v skutočnej sebaobetavej láske. Len tak sex môže vždy priniesť zúčastneným obrovské blaho aj tým, ktorí z neho povstanú.

A čo ak kupujem mačku vo vreci? Ha?

A nakoniec iba odpoveď na tvoju otázku: "Čo ak nám to potom v manželstve nebude v posteli klapať? Kúpil som mačku vo vreci?" Moja odpoveď: Mnohým to pred manželstvom v sexe klape, ale okrem sexu už svojho partnera viac nepoznajú - do jeho hĺbok. Často sa potom v manželstve otvoria skryté nezahojené rany, ktoré nebudú mať ochotu riešiť, ani nebudú vedieť ako ich riešiť, napriek telesnej nahote nebudú mať odvahu stáť pred druhým nahý aj vo svojich dušiach - odhalený so všetkými zraneniami. Preto sa mnoho tých "v sexe športovo zdatných už pred manželstvom" rozvádza napriek tomu, že v sexe im to klape. Narazili na iné trhliny vo svojich dušiach, ktoré nie sú ochotní zdieľať, riešiť, uzdraviť. Ich "láska" alebo skôr pachuť lásky nestačí na viac ako len na šport v posteli. Chápeš, drahá žena? A preto...

Ak sa však najprv budete jeden pred druhým odhaľovať vo svojich dušiach a dokážete postupne stáť jeden pred druhým nahý v duši a neskrývať pred sebou aj tie najskrytejšie hanby a poranenia, bude šanca ich dať do poriadku - vaše duše. Ak naozaj miluješ, si ochotný "vyjsť s kožou na trh". Ak totiž budete jeden druhého v láske spoznávať do hĺbky viac a viac pred manželstvom, predebatujete aj oblasť sexu a svojich túžob v pohlavnej oblasti, svojich zranení v tejto oblasti a budete sa snažiť ešte pred manželstvom množstvo týchto problémov v sebe riešiť - hlavne cez modlitbu v uzdravujúcej sile Ducha Svätého, niekedy s pomocou psychológa, ak ho naozaj treba, či kňaza, ktorý by vedel cez špeciálne modlitby, sv. spovede a sv. omše dať do poriadku prípadné zneužitia v detstve, traumatizujúce zážitky a iné zničenia duše ženy či muža v tejto oblasti, ja vám garantujem, že ani v manželstve nebude stáť v ceste k radosti zo sexu žiadny problém, ktorý by ste spoločne s Bohom nevyriešili v láske, ktorú k sebe budete mať. Ak totiž ešte pred manželstvom dokážete spoločne s pomocou Boha uzdraviť aspoň zhruba navzájom svoje duše, srdcia a mysle, ak cez toto všetko prejdete spoločne, a vašu lásku to nezničí, hovorím vám, budete ešte viac milovať jeden druhého do takých závratných výšok, o ktorých zaľúbení môžu iba snívať. Takto porastiete v láske k sebe, v láske duše k duši, srdca k srdcu, osoby k osobe - a pred touto láskou sa skloní každý problém nielen v posteli ale aj v spoločnom živote mimo postele, ktorý vyplní drvivú väčšinu vášho života. A aj tento život mimo postele vás bude tak privádzať do vytrženia lásky, že to bude rovnako nádherné ako akákoľvek rozkoš zo sexu v posteli počas manželstva. Ja vám garantujem, že problémy v sexe v posteli v manželstve budú tie najmenšie problémy, ktoré zvládnete ľavou zadnou. No aj tie omnoho ťažšie problémy často mimo postele s takouto dozretou láskou zvládnete s Bohom na výbornú.

A preto sa neboj, drahá žena! Nemáš sa kde ponáhľať, nemáš čo stratiť! Čakaj a spoznávaj svojho muža, a nech on dobýva tvoje kráľovstvo ukryté v tebe. Ak sa naozaj milujete skutočnou láskou a nie iba krehkým zaľúbením, v zrelej láske urobíte všetko jeden pre druhého a sex bude pre vás nádhernou čerešničkou na torte, ktorú upečiete podľa mňa rovnako chutne ak nie chutnejšie ako tú čerešničku na nej :)

P. Robert Balek SVD

Prečítaj si aj:

Tajomstvo života, smrti a večného života po smrti ukryté v žene

 

Share/Save/Bookmark


feed21 Komentáre
 1 2 3 > 
hannah
25. March 2011
88.146.150.2
Hodnotenie: +1

Články tohoto typu ve mně vždycky vyvolají naději, že vyšinutost nikdy nevymře... Článek je nadnesený, neobjektivní, arogantní a napsán opravdu hodně hrubým stylem.Dovolte mi napsat svůj názor a popsat, jak jsem k němu dospěla. Za prvé chci říct, že věřím v Boha, a jsem proti interrupcím. Do kostela ale nechodím, nevidím důvod, proč tam chodit, poslouchat, jak mám žít a dotovat Církev ( i když je státem dotovaná hodně slušně,což je neuvěřitelné, protože by ji měli dotovat samozřejmě věřící...). Patnáct let jsem jako dítě prožila na samotě uprostřed lesů s rodiči a pěti sourozenci. Matka nás každou neděli nutila chodit do kostela, a když jsme odmítali, mlátila nás do krve. Pak hrdě šla na přijímání a přijala Ježíšovo tělo... Byla za největší křesťanku v okresu a fakt, že jsme bydleli daleko od civilizace, ji ještě víc hrál do karet, protože nikdo netušil, jaká je doopravdy. Otec zase pil a hodně.Každý den , každý večer přišel opilý, nikdy nás nebil, to jenom matka, ale týral nás psychicky. Museli jsme se postavit do řady a opakovat po něm, , že jsme ku...,pi...,atd. Samozřejmě, stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Takže jsme tomu opravdu začali věřit, že jsme špatné děti...A tohle se odehrávalo v devadesátých letech!!!! Kolikrát jsme na kolenou prosili matku, ať se proboha rozvede, ale ona to pokládala za smrtelnej hřích. Vždycky nám jenom řekla, že by to byl velkej hřích a že by se za něj dostala do pekla...My ovšem jako hodné děti jsme nechtěly, aby šla do pekla...Táta nás kolikrát honil s puškou a nožem, ale ona jen přihlížela, nikdy nic neřekla. Otec taky pil proto, protože se nerad díval na to, jak nás bila do krve a do bezvědomí,. když jsme nechtěly do kostela.... Nikdo nevěděl, jak jsme žili... V zimě jsme netopili, protože nebylo peněz na dřevo a krást z lesa jsme nesměli.. Tak jsme spali ve svetrech a v kalhotách a sprchovali se v ledové vodě. Dva týdny před výplatou jsme neměli co jíst, táta všechno prochlastal a co zbylo, dala matka do kostela " do košíčku" dotaci, aby si pojistila své místo v nebi. Kolikrát jsme si dělali kopřivový karbanátky (kopřiva+ mouka=osmaží se ), nebo placky (mouka + voda), nebylo opravdu co jíst... O sexu se doma nemluvilo, už jen mluvit o tom byl hřích...Ano, matka propagovala Billingsovu metodu , tak to dopadlo, měla šest dětí, o které se nedokázala postarat... Článek o antikoncepci je úplně mimo. Souvislost s rakovinou najdete u čehokoli, jen křesťanům se to tady hodí, protože antikoncepce je přece hřích... Samozřejmě to u nás dopadlo tak, jak se čekalo a předpokládalo...Nejmladší bráchové jsou zamindrákování grázli(bydlí ještě s rodiči), sestra a bratr se brzy odstěhovali ( v 18 a v 15 letech), tudíž si sami vytvořili svůj pohled na svět , na Boha , na sex a vůbec na všechno, takže teď mají zdravý nadhled... Já bohužel jsem bydlela s rodiči až do 19 let, za tu dobu jsem se 3x pokusila zabít, jednou to skončilo na psychiatrii.
Dodneška mám tak hrozné deprese, že to nepřeju ani svému největšímu nepříteli...Ale ...před pěti lety jsem měla vztah a měla jsem samozřejmě taky sex, a měla jsem ho každý den a otěhotněla jsem. A hrozně jsem to chtěla . A těšila jsem se. Pak se mi narodil syn...Ten mě zachránil. Konečně jsem měla pro co žít -aspoň následujících 20 let...od té doby jsem měla několik- ne moc, ale několik- vztahů s muži, ale chlapi jsou chlapi. Žádnej s váma nevydrží věčně, a když ano, tak je to buď tím, že má kromě vás ještě jinou, nebo jich má několik, nebo má s váma děti a nechce rozvod, nebo je prostě věřící a nemůže...Nikdy si nebuďte jisté tím, že je to samozřejmost, že je s váma, když je to váš manžel. Nic na světě není samozřejmý. Buďte radši připravena na to, že by mohl jednou odejít , zamilovat se do jiné nebo vás jakkoli zklamat...Když budete připravena, budete mít větší sílu s tím pak bojovat.A možná to bude i míň bolet. Nic na světě není samozřejmý - jenom to , že mám dítě, dítě, které mi v podstatě zachránilo život a dítě , které miluju. A to dítě miluje mě. A proto jsem teď šťastná.Protože tu jeho lásku cítím.
Takže mě sex před manželstvím vlastně zachránil.:-)
A co se týče interrupcí: jsem rozhodně proti, ALE...nemůže se proti tomu bojovat způsobem, jakým bojují křesťani - demonstrovat a vřískat pod okny porodnice, psát články na internet jako je tento,...Musí se to dělat jinak. Jemně. Nenápadně. Netlačit. Tak by to mělo být aj s vírou. Ať si každý věří, v koho a v co chce. Víra je v podstatě jako sex- je to ta nejintimnější věc každého z nás....
Jo a myslím si(nevím to jistě, je to jen můj názor), že Bůh musí nad hodně ovečkama kroutit nechápavě hlavou...Třeba nad mojí matkou. Nebo taky nad tímhle článkem...Třeba někdy kroutí hlavou aj nade mnou:-) Ale já se snažím. Snažím se žít, milovat a přežít. Článek se mi nelíbí, vtipný mi přijde, že o sexu píše kněz,ale budiž. Každý má právo se vyjádřit...
Jinak se mějte a radši moc neposlouchejte lidi kolem, řiďte se víc svědomím než Církví nebo nějakými rádoby rádcemi. Pa.

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
tokosk16
25. March 2011
139.18.179.134
Hodnotenie: +5

pozdravujem vas hannah.
uprimne ma velmi mrzi vzdy ked clovek cita ci pocuva takyto pribeh. niet co dodat, len lutost nad kazdou tou zlobou, ktora sa vam stala. uprimne ma to mrzi.
prajem vam mnoho radosti, pokoja a pravej lasky v zivote. lebo o to ide. Bohu aj nam. aby sme boli stastni. to, ze to my zobraci ludia zmrvime a prekrutime tak nechutne ako vasa mama, je strasne tragicke. smilies/sad.gif treba vsak odlisovat to, co hovori Kristus a Cirkev od toho, ako to nejaky clovek zbastardi. prosim, aj nadalej uprimne hladajte pravdu.
stale vo vas citit velmi vela bolesti, hnevu ci uz na mamu ci na Cirkev, knazov. prosim len o jedno - negeneralizujme, nehadzme ludi do 1 vreca a nenechajme sa oklamat "pravdami" o zvratenosti Cirkvi, ktore nam ponuka svet a media. ano, mnohe je pravda, bolestiva pravda. ale ovela viac je pravdy a dobrych ludi v Cirkvi.

k clanku: roba poznam a myslim, ze ho k tomuto dielu nuti bolest nad tym, co okolo seba vidi. ja tiez vnimam mnohe strasne zle veci okolo seba a vidim ako si ludia ublizuju, ako si zeny nevazia same seba, chalpi su detmi a nedospievaju. a tiez mam strasnu chut kricat a zatriast celym svetom a povedat mu, ze je chory a ze toto a hento ho stastnym neurobi, ze ked bude zit podla Bozieho navodu, najde uprimnu radost a pokoj. ale zistil som, ze tak to nejde. ja svet nespasim (prosim, to nie je vzdavanie sa), to moze iba Boh. ja mu mozem "len" ponuknut svoje ruky, usi, usta,... aby cezo mna konal.
Boh s vami.
TOMAS KOVACIK

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
skuby
26. March 2011
80.254.148.123
Hodnotenie: +0

strane, priserne, neobjektivne, ach jaj...

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
stevo
27. March 2011
193.87.98.8
Hodnotenie: +2

Ahojte všetci.
Rozmýšlam ako začat ale asi takto:
Z p. Róbertom sa poznám a kedže viem kde sa práve nachádza tak .. je to trocha pochopiteľné. :-)
Z rozboru článku je viac než jasné, že bol písaný vyprovokovaním alebo už mu pretiekol pohár trpezlivosti a asi to skúsil z inej strany ako obvykle :-D Hovorím to z dovodu ako sa článok pomaly mení na príjemný a menej urážlivý pre niektoré skupiny ľudí.
Ano treba priznať su to tvrde slova ale neodsudili sme rovnako niektory autora članku rovnako a nehodili sme ho tam kam hovorime že on hádže ostatných?
Som východniar (a nehanbím sa za to) a viem že ked teraz bývam na západnom slovensku (Nitra) viem posúdiť ako sa povoľuje z toho čo je hriech a čo nie čo sa nesmie a čo sa smie.
Na východe majú niektorý knazi tvrdú kázeň čo by si na západe nemohli dovoliť lebo by ich ľudia ukrižovali.
Na zapade niektorý knazi povedia ľudom na kázni to nič že robíte zle a hrešíte Boh vám všetko odpustí len sa pomodli alebo to nič ze robiš zle alebo chodiš tak a tak oblečený(a). To že máš namiesto sukne opasok nič neznamena ty za to nemôžeš ved ta taku Boh stvoril.
Ale vratme sa k článku. V nom sa spomína veľa príbehov ktoré sa naozaj stávajú (myslím reakcií chlapov a mužov) a trocha je to ešte občas možno zdôraznené ale niektorý ľudia sú v tomto vulgárnejší. Zdá sa mi že od niekoho čakáme že sa bude vyjadrovať len v ramci urč. normy a od ineho prímeme aj keby nam nadaval do ..... a chlapy vedia pekne zene ponadavat a zena tiez na chlapa.
Ak sme pri tom ako sa v dnesnej dobe spravaju mlady (sam som mlady a viem viac ako rodičia mojich kamaratov) Rodičia si myslia jedno a mlady robia druhe resp. Rodičia predstieraju ze su rodičmi a deti ze su detmi. Ale rodičia im postieľaju (poniektory ako to naš farar hovori) a je to pravda. A od kiaľ to farar vie? Spoveda a vidi ked ma na starosti uz niekoľko rokov farnost pozna každeho!
Spominal som že poznám a som mladý človek ešte študujem ale ked počúvam okolo mňa čo sa deje tak to čo je hore napísané je pravda. Chlapec chodí z dievčatom 6 rokov maju krasny vstah užasny až raz povie chalan dievčatu ja ta asi nemam rad. :-D Po 6 rokoch zistil že ju nema rad ale že ma rad len to ked sa s nou môže mať sex.
K antikoncepcii ... antikoncepcia je to čo ti da slobodu nad tym čo chceš ty a kedy to chceš stavaš sa do polohy Boha. Ty rozhodneš kedy a čo sa stane. A dalšia vec u niektorych žien to môže spôsobiť že po vysadeni antikoncepcie sa im cyklus neobnovi a stanu sa neplodnymi.
K hannah musim reagovat. Znie to strašne čo si napisala snad neuveriteľne ale vieš ako sa zoznamili tvoji rodičia? a prečo sa vzali? Mali sa radi v laske? Pekne si to napisala hodi sa to k članku lebo Tvoj otec ako si napisala sa opýjal a nútil Vás rozprávať také slová a to len preto lebo nedokázal zaujať postoj chlapa zostal len chlapcom.
Vaša mama je tiež len obeťou toho čo autor článku popisuje. Vy Hannah ste bohužial ukážka toho čo môže vyrásť z toho ked sa obaja zamerajú len na to aby im to klapalo v posteli a nie aby boli obaja zodpovedný a brali svoje deti ako dar a to najdrahšie čo majú. Takže neostáva nič iné len sa stotožniť z autorom článku. Lebo najväčšia zloba nie je to čo sa stáva hned ale čo sa stane nasledne. To že sa dvaja zoberú a že spolu žijú lebo musia lebo čo už no stala sa nehoda a ma sa to narodit tak... A týto ľudia spolu žijú celý život ale len žijú. neuživajú si spoločný život. Dieťa je prvé ktoré to vidí a postupne to začína brať za svoje. Tento vzor ma v krvi takto sa spravaju ludia ktorych mam rada a vôbec si neuvedomí že za to čo sa stane tomu dieťatu ked vyrastie a bude nestastné je zodpovedná žiadostivost a nezodpovednosť rodičov. ( napisal som to obširne ale mam mnoho uprimnych vstahov z ľudmi a ked vidim že nezodpovedny rodičia im zničili pohľad na svet a ľudi tak mi je z toho smutno) peknu a požehnanu nedeľu v kruhu milujucich ľudi. stevo

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
JARMILA SUHAJOVA
27. March 2011
85.237.226.41
Hodnotenie: +4

Ja si myslim,ze otec Robert preto tak reagoval ,leb uz preteka pohar trpezlivosti.....aj PAN JEZIS,reagoval v niektorich situaciach ostrejsie ako by sme cakali od BOZIEHO syna a otec PIO sa vedel rozculit ,ale ja necitim z toho clanku ,aby tam niekto zanevrel na hriesnika.Tu je odsudeny hriech a jeho nasledky ,ktore ponesie cela spolocnost. Beda kazdemu ,ktory by pohorsil jedneho z mojich malickych...ved to su slova ,ktore by sme mali dobre poznat.Ved sa hrdo hlasime ,ze sme krestansky narod ,ale neuznavame krestanske hodnoty.Dame sa prehlusit tym , co nam hlasaju media a nase svedomie je otupene............

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
Eva Vráblová
27. March 2011
91.127.58.151
Hodnotenie: +3

Celý článok je napísaný v krásnom, láskavom štýle. Duchovný otec nás oslovuje: drahá žena...ak použil výrok gumenná Anča, pripodobnil sa dobe, v ktorej žijeme...je mladý, aj jeho výrazy sú mladícke, ale v žiadnom prípade neurážajúce nikoho, nevulgárne. Je to kňaz plný Ducha Svätého, ktorý hlása pravdu vhod, či nevhod, nebojí sa vstúpiť ani do tak ťažkej témy, ako je mravná čistota. Ak sa Vám zdajú jeho slová pritvrdé, prečítajte si, prosím svätého J.M.Vianneya:

O NEČISTOTE

Zviažte mu nohy a ruky a vyhoďte ho von do tmy; tam bude plač a škrípanie zubami.

(Mt 22, 13)

Ak nás každý smrteľný hriech môže uvrhnúť do pekla, tak čo potom hovoriť o hanebnom hriechu nečistoty? Či už samotný názov tohto hriechu nedesí každého človeka, a tým viac kresťana? Ách, keby som vám mohol predstaviť dôkladne, akým čiernym a odporným priestupkom je tento hriech, tak by ste sa mu možno starostlivejšie vyhýbali a cítili by ste voči nemu väčší odpor! Môj Bože! Ako sa môže kresťan oddávať vášni, ktorá tak strašne ponižuje, ktorá ho zahanbuje a uponižuje ako nerozumné zviera! Ako sa môže oddávať tomuto – jednoducho povediac – zločinu, ktorý šíri v ľudskej duši také strašné zničenie? A predsa on, kresťan, je svätyňou Boha a živým údom toho Mystického Tela, ktorého Hlavou je Ježiš Kristus. – A prečo sa človek topí v blate ohavnej neviazanosti, ktorá mu skracuje život, pozbavuje ho dobrého mena a vystavuje nešťastnej večnosti? Aby ste sa vystríhali tomuto hriechu, predstavím vám najprv celú jeho ošklivosť;

http://www.boziemilosrdenstvo.sk/vianney/o_necistote.html

Všetkých Vás vyzývam: Vážme si kňazov, ktorí nám vstupujú do svedomia a nie sú ľahostajní voči našim pádom a omylom. Od koho budeme počuť pravdu Božiu, ak nie od kňazov? Veď ak oni budú mlčať, kamene budú kričať
Lk19,39 Vtedy mu niektorí farizeji zo zástupu povedali: "Učiteľ, napomeň svojich učeníkov!"
40 On odvetil: "Hovorím vám: Ak budú oni mlčať, budú kričať kamene."

Boh vložil každému do sŕdc svoj zákon, či je veriaci, či neveriaci.
Neumlčujme ho a nedvíhajme varovný prst na toho, kto má tú veľkú odvahu povedať nám pravdu do očí, zvlášť, ak je to kňaz, ktorý je zodpovedný pred Pánom za nás všetkých...
Duchovný otec, Pán Boh zaplať za Vaše slová, ktoré sa tak hlboko vrývajú do našej duše a hýbu našim svedomím...

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
hannah
27. March 2011
88.146.150.2
Hodnotenie: -1

Reakxce na stevo:moje matka není oběť, do manželství ona i otec vstupovali "čistí" , a brali se v kostele. Ona pocházela z katolické rodiny, bylo jich hodně sourozenců a brzy jim umřel táta, otec měl klidné dětství , ale na škole byl znásilněn chlapem- bylo to komplikovanější. Rozhodně si na svých dětech vybíjeli vztek za něco z minulosti.Nechce se mi už o tom psát, je mi z toho špatně,jen jak na to myslím.

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
kajak
27. March 2011
213.151.218.138
Hodnotenie: +1

Je super, ze obhajujete peknu myslienku, ktora nie je len myslienkou, ale hodnotou...Myslim ale, ze stastny zivot v manzelstve nezalezi od toho, ci ludia predtym spolu sexualne zili...jasne,moze to mat isty vplyv, ale clovek sa na ten sex.zivot uplne inak pozera po par rokoch manzelstva...a dovolim si povedat, ze asi najvacsiu vasen najma psychicku preziva na zaciatku. Skor ako sa vkuse zameriavat na cistotu je dolezite zameriavat sa na schopnost komunikacie a schopnost vediet riesit problemy spolu- toto viac zavazi v manzelstve, nie stale len upriamenie na to, aby som nezlyhal...Okrem toho, ked sa spolu vyspi snubenec so snubenicou napriklad, je to o tom, ze aj to bol prejav lasky, tuzba spojit sa s tym clovekom, a nie len nejake egoisticke odbavenie sa s prepacenim...
No, dalo by sa uvadzat vela inych veci s ktorymi nesuhlasim vo vasom podani- a tu sme v jadre problemu_ pisete to tak, ze aj veriaci ludia , ktori suhlasia s myslienkami o ktorych pisete, nesuhlasia s tym vo Vasom podani...Skratka, pisat naozaj neviete, chybaju tam vecne argumenty, chyba tam clovecina, nieto este laska Kristovho knaza, chyba tam azda aj ta osobna skusenost alebo to, co ju nahradza a to je prirodzena rokmi nadobudnuta mudrost, Vase rozhorcene slova sposobuju len dalsie rozhorcenie a minaju sa cielu, naozaj, vyzera to ako amatersky samoluby rozhorceny clanok adresovany deckam od 12_ do 14 rokov...Proste, nicim nepresviedcate, neoslovujete a vytvarate opacny ucinok, ako by ste asi chceli len z jedneho dovodu- nemate dar pisania a nemate zvladnutu problematiku...Drzim palce do buducna, bola by skoda pokracovat v tomto style...

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
pezetko
29. March 2011
94.228.83.74
Hodnotenie: +0

Mne ten článok pripadá ako zúfalý výkrik: "Ľudia, spamätajte sa!" Vôbec z neho necítim nadradenosť, odsúdenie, nelásku, skôr len emocionálny, miestam expresívny prejav autora. Myslím, že k napísaniu článku ho viedli skúsenosti, pokora a ľútosť viacerých ľudí, ktorí sa mu zdôverili a sami pomenovali príčinu problému. Autor si všimol viaceré styčné body a považoval za povinnosť varovať iných, aby si nezbabrali život. Aj keď... možno by sa nemala robiť až taká silná deliaca čiara medzi "pred manželstvom" a "v manželstve". K opisovanému egoizmu môže dôjsť aj v manželstve. Možno pred desaťročiami niektoré páry krátko spolu chodili aj preto, lebo už nechceli čakať. A tiež mohli mať ešte nezrelý vzťah - bez zdieľania svojho života. Vtedy ani nevidím rozdiel "pred" a "po", pretože tiež išlo o egoizmus. Možno by sme mohli namietať, že boli ochotní zaviazať sa na celý život manželstvom. No... skôr si myslím, že nešlo o obetu, ale skôr stádovitosť, lebo tak sa vtedy žilo. Tak, ako dnes väčšina povie: Taká je doba, tak sa dnes žije.
Forma článku má podľa mňa ešte stále ďaleko od situácie, ktorá sa udiala na veľkonočné sviatky v Jeruzaleme, kedy si Ježiš urobil z povrázkov bič... A rétorika má veľmi ďaleko od rétoriky Jána Krstiteľa... (Autor vyzval ženy, aby neboli gumenými Ančami, nevyjadril sa: "vy gumené Anče" ako Ján Krstiteľ k ľuďom: "vreteničie plemeno"). Podobá sa skôr prejavu Jána Pavla II. v USA, keď hovoril pred vysoko postavenými ľuďmi o nedotknuteľnosti ľudského života. Boli tam tiež emócie (reč, gestá), išlo o tému naliehavú, životne dôležitú a tiež hovoril veci na rovinu. Aj v tomto článku cítiť určité emócie, naliehavosť, takmer zúfalý výkrik, priam prosbu ovplyvniť to, čo inak ovplyvniť nemôže. Zachrániť ľuďom budúcnosť. Vážim si odvahu pomenovať problém, lebo to sa dnes nenosí. Nedá sa všetko hovoriť systémom "ťuťuli-muťuli". A autor si je toho, našťastie, vedomý.

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
Sebastián
31. March 2011
195.113.155.2
Hodnotenie: +0

Tak to je ozaj zúfalý výkrik. Je fajn, že ten článok obhajujete. Minule som sa možno nechal trochu uniesť prvotným pocitom po jeho prečítaní, preto som ho skritizoval. To, čo mi vadí, však nie je ani nedostatok lásky ani nič podobné. Je mi jasné, že keby autorovi na ženách nezáležalo, nepísal by to vôbec. Problém je úplne inde, a síce, že tento článok nemá absolútne žiadny zmysel, pretože používa miestami také prehnané a niekedy polopravdivé argumenty a je všeobecne je písaný takým štýlom, že nikoho nepresvedčí. Väčšinu týždňa sa pohybujem v prostredí poväčšine neveriacich českých vysokoškolských študentov. Možno mi niektorí neuveríte, ale veľa z nich je oveľa otvorenejších a ľudskejších ako mnoho kresťanov, čo poznám. Ale viete si predstaviť, ako na články takéhoto typu reagujú? Pritom keď som niekoľkým ľuďomo vysvetľoval, prečo vlastne Cirkev hlása, čo hlása, nestretol som sa s nepochopením. Pretože sex pôsobí ako tmel, ktorý udrží aj vzťah, ktorý by sa inak po pár týždňoch rozpadol. Fór je v tom, že aj toto lepidlo sexu povolí, možno za dva roky, možno za desať, každopádne, potom je to oveľa horšie. Nedajbože, že sa medzitým už dvaja vzali a majú rodinu. Potom musia buď žiť vedľa človeka, ktorému sa nenaučili rozumieť, alebo sa rozvádzajú a rozbíjajú zväzok, ktorým ich Boh spojil. A deti... A v čom je plod dnes menej človekom, ako bude zajtra a o týždeň a vlastne až do narodenia? Vývoj prebieha kontinuálne. Veď to môžeme zabíjať novorodencov a nebude to v ničom horšie. Ako napísal kajak, článok je písaný akoby pre určitú skupinu dievčat v mladom veku, aj to len z veriaceho prostredia. Na "bežných" mladých, ktorí by to potrebovali najviac, to pôsobí skôr opačným dojmom, verte mi, prosím. A možno to nie celkom tým, že by neboli schopní prijať pravdu, ale o spôsobe, akým im ju podávame...

A, stevo, ja som pre zmenu západniar. Poznám veľa kňazov, hlavne odtiaľto, a žiadneho som v živote nepočul povedať: kľudne si hreš, Boh Ti aj tak odpustí, ani nič v tom zmysle. Zato mám plné zuby všelijakých moralistov, ktorí sa starajú do všetkého možného a akosi prichádzajú o ľudský rozmer (Prepáčte, pán Balek, toto nemyslím na Vás). Stále len poúčať, toto by sa malo, toto nie... Som zvedavý, ako by správal taký, keby mu dcéra spáchala samovraždu z nešťastnej lásky alebo inú hlúposť. Deti totiž nemôžeme chrániť na veky alebo držať ich zamknuté doma, Boh nám dáva tiež voľnosť a slobodu. Vplývajú na nich spolužiaci, médiá, všeobecne spoločnosť im vtĺka do hlavy svoje "moderné" názory, napodobňujú svoje hudobné idoly a niekedy nemáte šancu ustriehnuť to, pričom vôbec nemusíte byť zlým otcom. Aj pre mňa je ťažké vyrovnať sa s tým, že moju priateľku v mladosti pohlavne zneužíval jej vlastný otec, o čo ťažšie to musí byť pre ňu, prijať sa? Od ambóny sa niekedy ľahko rozpráva o tom, čo by sa malo, ale žije sa to ťažšie a od mnohých takýchto životných strastí su niektorí kňazi veľmi účinne ochránení. V dedine, kde som sa narodil, bol farár, o ktorom celá dedina vedela, že jeho chyžná bola už niekoľko krát na potrate, ale nikomu to nevadilo. Všetci poslušne do kostola a farárove kázne ste mali počuť... Aký trest koho za aký hriech postihne... Človek si nesmie vyberať kňaza, ktorý sa mu páči, zato však treba byť kritický a zachovať si vlastnú osobnosť, nie všetko, čo niektorí kňazi vravia, je pravda. Alebo, ako v prípade tohto článku, nie všetko vedia podať správnym spôsobom, nesmieme prikresľovať pravdu, aby znela presvedčivejšie. Kto bude hľadať pravdu, nájde ju. Kto to nebude chcieť počuť a vidieť, tomu nepomôže ani matematický dôkaz...

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
afterburner
12. April 2011
95.105.146.8
Hodnotenie: +1

Tak toto je naozaj hard-core. Cital som uz kadeco, ale s tymto som sa teda este nestretol...
Neviem, ci sa niekedy dozijem naozaj zdraveho a racionalneho pohladu na prezivanie ludskej sexuality v nasich „prvotnym hriechom poznacenych“ ludskych podmienkach...aj „kompetentni“ sa tomu akosi vyhybaju (cest vynimkam) , a miesto celenia realite dookola opakuju idealy, ktore su vlastne vsetkym zname....
Casto sa zamyslam nad tym, ako bezne praktizujeme zlo, a pritom to berieme akosi „normalne“- zijeme zivotnym stylom, ktory vo svojej podstate drancuje prirodu, kupujeme a vyvazame sa na autach cim nepriamo podporujeme vydieranie slabsich v zaujme ziskavania zdrojov, v politike casto pre aspon ciastocnu zachranu hodnot volime mensie zlo, a tak dalej, dala by sa vymenovat kazda oblast zivota. A pokial sme dostatocne vnimavi, tak si toto vsetko obcas uvedomime, a hoci s tym nasim spravanim uplne do dosledkov nesuhlasime, berieme to akosi racionalne, ako nejaky : „sprievodny jav“ nasej existencie v danych podmienkach, a aspon sa snazime neist do extremov. A iba na oblast sexuality sa stale zameriavame cierno-bielou optikou, bez minimalnej snahy vnimat nespocetne odtiene okolnosti a situacii, ktore sprevadzaju aj tuto oblast ludskeho zivota. Prave preto som presvedceny, ze tak ako v kazdej inej oblasti zivota, aj v tejto existuje „absolutne dobro“, „prijatelna“ miera kompromisov v zavislosti na okolnostiach, a „extrem“. Povazujem sa za veriaceho a povacsine viem jednoznacne identifikovat hriech, a Boh mi je svedkom, ze tu nemam v umysle relativizovat jeho prikazania, len chcem poukazat na to, ze divat sa „cierno-bielo“ na problem ludskej sexuality, a pritom uplne samozrejme pripustat urcitu mieru zla v nasom beznom, kazdodennom pocinani, mi pride farizejske. Autor by urcite lepsie vyuzil cas, keby sa zameral na vonkajsie alebo vnutorne predpoklady jedincov, ktore maju vplyv na to, ze sa sexualita neuziva tak ako by sa mala, a urcite by tam nasiel spustu takych okolnosti, ktore nemaju vo svojom bacgrounde holy egoizmus...ale netreba tu tieto okolnosti vypisovat, staci otvorit oci a pocuvat ludi okolo seba...

Nahlás nadávky
Zníž
Zvýš hodnotenie
 1 2 3 > 

Napíš komentár
Môžeš pridať svoj komentár tu

busy
 

Náš člen Balek Robert je s nami už odo dňa: Streda, 17 September 2008.

Ukáž 50 najnovších článkov autora tohto článku.




Súvisiace články z tejto kategórie:


10 náhodne vybratých článkov z tejto kategórie:
Úvahy

Vyhľadávanie

Webmisie.sk

Reklama

Reklama kresťanských stránok na internete - misia i poslanie